Naam:
Reisverhalen:
Foto’s:
5289

Over mij

In 2011 hebben we besloten om een jaar te gaan reizen. Waarheen? Naar Australië! Down under. Bijna 15.000 km oostwaarts van Nederland. Inmiddels is de vlucht geboekt en zijn de voorbereidingen in gang gezet. We vertrekken 17 oktober 2012 om 11:15 vanuit Amsterdam en via een tussenstop in Singapore (Maleisië) landen we 18 oktober 2012 om 14:40 in Perth (Australië). Tenminste, dat is de start van onze reis! We willen graag, als er voldoende tijd is, ook Zuidoost Azie nog gaan bezoeken.

Over mijn reis

Plannen

Oktober tm December 2012: In Perth kopen we een 4WD en trekkersuitrusting. Hier slaan we in 2 weken tijd alle spullen in die er nodig zijn voor het komende half jaar. We hebbeb veel reisverhalen gelezen over wat er nodig is en waar we bij aankoop op moeten letten. Veel goede en nuttige tips en waanzinnige sites met info. We proberen een australische bankrekening te openen en prepaid mobiel te worden. Vanuit Western Australia willen we eerst noordwaarts trekken om vervolgens door te rijden naar Northern Territory om Ayers Rock te bezichtigen. Dan via South Australia naar Victoria en New South Wales. Oud en Nieuw (2012/2013) vieren we in Sydney bij zomerse temperaturen.

Januari tm Maart 2013: Vanaf Australie met de boot en auto naar Tasmanie. Hier willen we een dikke maand verblijven om vervolgens via Melbourne en Canberra richting Nieuw Zeeland te vliegen. Daar trekken we 2 maanden rond met een camper.

April tm Mei 2013: Via New South Wales en Queensland verkennen we de oostkust en binnenlanden van Australie. De reis eindigt in Cairns of Darwin.

Juni tm Juli 2013: Singapore (Maleisie) wordt de mainport naar diverse landen in Zuidoost Azie. We vliegen naar Taiwan, Filipijnen, Java en Sri lanka. Daar blijven we gemiddeld 2 weken per land en huren we een auto. We proberen de gekochte auto vanuit Australie te verschepen naar Maleisie. Of dat lukt, is maar de vraag. Het lijkt op voorhand al een onmogelijke opgave gelet op ervaringen van andere reizigers. Dus een prachtige uitdaging!

Augustus tm September 2013: Vanaf Singapore (Maleisie) rijden we richting China met als einddoel Japan.  Landen die we gaan doorkruisen en bezoeken tijdens deze aziereis zijn: Thailand - Laos - Cambodja - Vietnam - China - Japan.

Oktober 2013: Deze maand zijn we in Japan! Vanaf 17 oktober 2013 vliegen we terug naar Amsterdam.

Bezochte landen

Ik heb 64 landen (26%) bezocht:

Andorra, Australië, België, Bulgarije, Cambodja, Canada, China, Denemarken, Dominicaanse Republiek, Duitsland, Egypte, Estland, Filipijnen, Finland, Frankrijk, Gambia, Georgië, Griekenland, India, Indonesië, Iran, Italië, Japan, Jordanië, Kazachstan, Kirgizië, Kroatië, Laos, Letland, Libië, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Maleisië, Mongolië, Nederland, Nederlandse Antillen, Nepal, Nieuw-Zeeland, Noorwegen, Oezbekistan, Oostenrijk, Polen, Portugal, Rusland, Saoedi-Arabië, Senegal, Singapore, Slovenië, Spanje, Sri Lanka, Syrië, Tadzjikistan, Thailand, Tsjechië, Tunesië, Turkije, Turkmenistan, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Arabische Emiraten, Verenigde Staten, Vietnam, Zweden, Zwitserland.