Op route in Perth (deel 1)

20 oktober 2012 - Perth, Australië

Vandaag met de mountainbikes op carsales jacht!

Nadat we vanochtend ontbijt hebben gehaald in een supermarktje in Perth biken we richting Victoria park. Dit moet het walhalla op het gebied van autoverkoop zijn hebben we ons laten vertellen. Ruim drie kilometer aaneengesloten autogarages en dealers. Fietsen blijkt al een mooie vuurdoop voor ons te zijn want ook links fietsen is geen gemakkelijke opgave. Dat australiers sportief zijn blijkt al snel. Enorm veel racefietsers en hardlopers die ons tegemoet komen en passeren. Perth heeft werkelijk prachtig ingerichte parken.

Fietspaden en -routes zijn uitstekend!

Vanaf de verkeersbrug Kwinan Freeway over de Swan River hebben we een spectaculair uitzicht op de skyline van Perth. Je ruikt dat de rivier in verbinding staat met de indische oceaan. Verbaasd zijn we als we op afstand vinnen in het water zien. We denken dat het dolfijnen zijn maar kunnen het helaas niet goed zien. Waanzinnig!

Skyline Perth

Uiteindelijk fietsen we Victoria park in. En inderdaad een wereld aan occaissions! Veel te veel. We hadden al diverse Nissan Patrols gezien op http://www.carsales.com maar hier hebben we al snel in de gaten dat 'kopen' vandaag geen succes wordt. We besluiten, na het bekijken van verschillende auto's, om een cafeetje in te duiken en een lekker koel biertje te drinken. Vanavond maar weer op intenet rondsurfen naar een Nissan P. Via de riverside drive langs de Swan River fietsen we weer richting hotel. Na een fietstocht van zo'n vijf uren beseffen we ons dat we al heel veel van Perth hebben gezien en eigenlijk maar weinig auto's hebben bekeken.

Auto 'walhalla'?

Riverside Drive

Perth is een relatief rustige stad. Wat ons vooral opvalt is dat er nergens verkeersdrukte is of files zijn. Morgen gaan we met het openbaar vervoer de stad verder verkennen.

1. Sieneke:
    26 oktober 2012
    Hé Margarethe en Martin, superleuk om jullie op deze manier te volgen. Mooie foto's, ook mooi de kaart erbij zodat we kunnen voglen waar jullie zijn. Hoop dat de tocht naar het auto-zoeken binnenkort slaagt en benieuwd naar jullie vervolgverhalen. Geniet er van, hartelijke groet, ook van Ben, Sieneke