Op route naar Perth

19 oktober 2012 - Perth, Australië

Dag 1 en 2

G'day mates! Here we are! De eerste echte dag Down Under... En wat voor een dag! Vooral veel bijslapen van de afgelopen dagen vliegen en reizen. Gisterochtend na een emotioneel afscheid richting douane. Dat waren 50 veelbelovende stappen richting het avontuur! We konden het nogsteeds niet geloven toen we eenmaal in het vliegtuig zaten richting Singapore. Een reis waar we al 1,5 jaar naar uitgekeken hebben en dan opeens werkelijkheid wordt. Er zijn geen woorden voor die dat gevoel kunnen beschrijven!

Gistermiddag rond half4 in ons hotel aangekomen. Hotel Sullivans, iets buiten het centrum van Perth. Na een verfrissende douche, die letterlijk heel verfrissend bleek, omdat we helaas geen druppel warm water hebben gevoeld, omdat de watervoorziening aan onderhoud onderhevig was, maar dat geheel terzijde, zijn we richting het centrum gelopen

.Uitzicht vanaf balkon Hotel Sullivans

De dame achter de receptie had ons al 'gewaarschuwd' dat we 'best wel verlaat de stad nog ingingen', omdat de meeste keukens rond 21u sluiten. Maar niet alleen de keukens zijn om 21u gesloten, ook de meeste café's en kroegen bleken al gesloten. Op advies hebben we onze eerste echte Australische maaltijd genoten bij Fast Eddy's. Heerlijk!

Burger @ Fast Eddy's

Hoe het voelt om een 'gat in de dag te slapen'? Zoals wij dat vandaag hebben gedaan: wakker worden om 15:30u. Waarschijnlijk was dit nodig om het gebrek aan slaap van de afgelopen weken en onze vliegdag gister in te halen, want inmiddels voelen we ons weer een stuk fitter!

Vandaag konden we gelukkig wel weer warm douchen en hebben we de fiets gepakt - ja, leenfietsen kunnen heel goed van pas komen - richting de westkant (Nedlands district) van de stad langs de Swan River. Omdat we vanmiddag al een erg mooie Nissan Patrol hadden gezien op internet, moesten we die natuurlijk met eigen ogen aanschouwen! :-)  Helaas hadden we niet rekening gehouden met het feit, dat het hier al rond 19u donker wordt, dus eenmaal aangekomen bij de autogarage konden we de meeste auto's niet goed meer bekijken.

Voor de autoliefhebbers onder ons: behalve de diverse Toyota- en Nissan garage's zijn we vandaag ook een Porschedealer en een Bentley dealer gepasseerd. - klein detail is, dat er behalve de diverse Bentleys, ook een 'tweedehands' Rolls Royce werd aangeboden. Voor ieder wat wils, zullen we maar zeggen.. :-)

Nu zijn we weer in ons hotel en 'we almost call it a day' vandaag. Nog even een paar foto's toevoegen die we zojuist gemaakt hebben van de skyline van Perth en dan wensen we iedereen een goede nacht!

Skyline Perth

See ya!

1. Jaap van der Zee:
    He m&m's,
    De start is zo te zien al goed met die dikke bigmac's.
    Maak er wat leuks van.
    Goeie reis verder.

Gr. Jaap
  2. Diny:
    19 oktober 2012
    Ben blij wat van je te horen (te lezen)en dat je een goede reis hebben gehad.En al lekker hebben bij geslapen,daar ben je dan ook wel aan toe na zo'n lange reis.Wij hopen nog heel veel reisverslagen te lezen,en wens je dan nog hele mooie dagen daar in Perth.met en heit
  3. Ingrid:
    Hey lieverds,
    Fijn om te lezen dat een goede reis hebben gehad.
    Ik kijk uit naar jullie volgende reis verslag. Ik stuur jullie gauw een appie, smsie en ik zal skypie effie installeren. Kunnen we ook bellie doen. Hele dikke kus voor jullie beiden van mij en Mirthe. -XXX-
  4. Avion:
    25 oktober 2012
    Jullie zijn aan het grote avontuur begonnen. De reis, niet het leukste deel van de reis, is achter de rug. En al weer op zoek naar een goede 4wheel. Inmiddels zullen jullie deze gevonden hebben. Op naar het noordwesten. Hebben jullie de documenten in de cloud gevonden?